Top Gear op Zolder

en ik was daar ook, toch in de buurt.
Niemand werd toegelaten op het circuit, onder het mom van “Toespraken over veiligheid en zo, niks intressant vandaag”. Tot k het had over pakweg een Audi R8TDi Le Mans, en dan stond de security daar met hun mond vol tanden. Nuja, k mocht er echt niet in.
Gelukkig ken ik het circuit ongeveer als mijn broekzak en heb k dus een toertje rond gedaan.

Langs de omheining tussen de Kanaal-bocht en de Bianchi-bocht is er een inrit voor hulpdiensten, dus daar kan je een stukje circuit zien. Mooi zicht over de licht gebankte Bianchi-bocht, ideaal voor wat sneaky shots. Maar t heeft niet mogen baten, ik ben geen goeie paparazzi. Na een uurtje wachten en niksen was k het beu! Dus bon, ik weet niet waar de mannen van Top Gear mee zijn komen spelen 🙁

stom!

7 Replies to “Top Gear op Zolder”

  1. Hier moet uitgebreid over gediscuteerd worden over een pint of 10. Niet dak mijn gelijk wil, ma wel die pinten.

  2. Vooral het feit dat BMW niet te zien is op de inschrijvingslijsten of eindresultaten van Le Mans van de afgelopen jaren should shut u up….
    Het ging hier dus wel degelijk over de R8 Le Mans (het prototype LMP1)

  3. Vooral ‘t feit dat BMW nooit echt geprobeerd heeft om daar een overwinning te halen na de introductie van de R8R in 2000.

    Maar Audi probeert nu TDI te promoten op circuit… slechts na 9 jaar dat de 320d van BMW de 24h van Franchorchamps bijna gewonnen heeft. Ik noteer er even bij dat die diesels zich moesten inhouden de laatste ronden zodat de naftjes (BMW’s ofc) wonnen. Slight derail.

    In 1999 debuteerde de R8R (kan ook de C zijn) in Sebring. Tegen de BMW V12 LMR. Rape ensued. Audi back to the drawingboard. Denk dat het trouwens de enige zege was voor BMW op Le Mans.

    In 2000 kwam Audi terug and as I quote:
    “Despite the BMW V12 not receiving further development (4 jaar met hetzelfde blok), the German team Schnitzer Motorsport was almost as effective as Joest. Still the BMW V12 LMR could not match the Audi R8’s might in the championship and lost almost every race against it. BMW returned to race the BMW M3 in the GT class since, dominating in the ALMS and in WTCC as well as at the 24 Hours N?ɬºrburgring.”

    BMW ging dat jaar ook in de F1, samen met Mercedes en heeft dus sindsdien geen moeite meer gedaan om dan toch maar in Le Mans mee te rijden. Of het budget.
    Ik denk dat ge ook den R10 bedoelt, want naar mijn weten is den R8 nooit uitgebracht als diesel. Ik kan mis zijn, verbeter mij please.

Comments are closed.