In een vorig postje kon je al mijn gedacht lezen over de Volvo XC60 op gebied van techniek, comfort etc, maar wat heb ik nu eigenlijk met dienen bak uitgestoken? Awel, dat lees je hieronder!
Dag 1: Volvo HQ -> Ntone HQ
Ne Volvo, hoog op zijn poten, dikke moteur, dat nodigt uit om eens te testen. Van op het Volvo HQ tot bij mij thuis kan je bijna volledig langs veldwegen doen. En dat heb ik dus ook gedaan! ‘t Is te zeggen, eerst van het Hunderenveld langs de R0 tot afrit Asse/zellik, richting Relegem-city en van daar het veld in. Nu zijn veldwegen in principe geen wegen om met een personenwagen te doen, en zijn deze wegjes in onze buurt zelfs afgesloten met tractorsluizen, maar omwille van mijn functie als journalist in de landbouwsector vind ik dat ik toch die wegjes mag gebruiken. De XC60 staat hoog genoeg van de grond om zonder problemen over de tractorsluizen te rijden, dus dat was ook geen probleem.
Het begin en het einde van de veldwegen waren telkens mooie stukken betonstroken met gras in het midden, maar na 300 meter stopte ook de betonstroken en was er alleen nog een stoffige weg met losse stenen en putten. Avontuur!!
De Volvo reed zonder problemen door de putten, nam een redelijk steile helling op quasi-stationair toerental en voelde de hele tijd comfortabel. En ondertussen speelde Studio Brussel goeie muziek!
Thuis aangekomen kirde een opgewonden Kim “Mogen we die houden mogen we die houden mogen we die houden??”
Dag 2: Ntone HQ -> De Uitgeverij -> Ntone HQ
Na het oplossen van de ochtendfiles was het tijd om nog wat kilometers af te malen. Omdat mijn magazine net van de persen was gerold vond ik het tijd om nog eens tot op kantoor te rijden, onder het mom van “ik moet toch wat bewijsnummers hebben hé”. De snelweg gleed onder mij door en waar ik met de Corsa elk putje, bultje en wegmarkering voelde was dat nu dus niet het geval! Zalig gewoon.
Dag 3: Ntone HQ -> Kassel (Duitsland)
Met een USB-stick vol country, blues en rock-klassiekers, een aantal blikken cola en wat snoepgoed vertrok ik ‘s ochtends vroeg naar het verre Kassel. 470km voor de boeg, waarvan veel Deutsche Autobahn! Via Brussel en Leuven richting Genk, over de Maas Holland binnen en langs Bocholtz Duitsland binnen. Behalve de R0 geen file, dus het was genieten… Met de country-deuntjes lekker luid en de zonnebril op de neus de opkomende zon tegemoet rijden, zalig toch! Eens in Duitsland kon ik het mij niet nalaten de motor en versnellingsbak eens serieus aan de tand te voelen. Plankgas en even later verwachtte ik een melding ‘Reaching warpspeed”. Nee, das overdreven, maar toch, wat een acceleratie!
En we zijn nu enkele weken later en er zit nog geen briefje van de Polizei in mijn bus, dus ik kan het zeggen… ik heb effe achter een Porsche gereden, en toen die open ging, en ik mee op het gas ging bleef de Volvo mooi in de poep van de Porsche hangen. Misschien ging de Porsche niet volledig op het gas, maar toch!
Enkele uren later kwam ik aan in Kassel. Zonder problemen de parkeergarage van het hotel gevonden en gemerkt wat voor een gemak die achteruitrij-camera is. Achterwaarts parkeren zonder problemen!
Dag 4: Kassel (Duitsland) -> Willebadessen (Duitsland) -> Ntone HQ
Na het ontbijt werd ik verwacht voor een voorstelling van nieuwe machinerie in Willebadessen. Een kort stukje autostrade maar vooral veel kleinere wegen tussen velden en zelfs hier en daar een stukje modderig karrenspoor. Dat laatste komt misschien doordat ik de GPS al een durfde negeren (wilde dingen doen in Duitsland!!) maar de Volvo trok er zich overal mooi door.
Na de voorstelling kon ik de weg terug naar huis aanvatten. De terugweg was rustig, cruise-control op 125, muziek op 11. Een van de fenomenale dingen die je tegenkomt op het stuk autostrade dat ik nam is de gigantische mijnbouwmachine die je in de verte kan zien staan
Dag 5: Ntone HQ -> Volvo HQ
Spijtig genoeg liep de planning voor mijn laatste dag wat in het honderd, en moest ik noodgedwongen de Volvo vroeger terug doen dan ik zelf wou. Ik heb er wel van geprofiteerd om nog eens elke veldweg tussen Mollem en Groot-Bijgaarden te doen 🙂
En voor zij die graag een idee hebben van welke muziek ik speelde tijdens mijn ritjes…