In het verleden had ik al eens ne moto in de garage staan. Een Kawasaki KX125 full cross. Serieus mee geamuseerd, meer dan eens onder de modder thuis gekomen en ook wel mijn knie mee om zeep geholpen. Ik draag er nog de pijnlijke gevolgen van.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het kriebelde al langer om mij terug op 2 wielen voort te bewegen. Vroeger keek ik vooral naar de snelle racers, en dan vooral de Ducati’s. Ik was redelijk zot van de 916 en 996, maar met de jaren kwam de leeftijd en mijn aandacht voor de snelle racebommen zwakte af en maakte plaats voor de toermachines zoals een Ducati Monster of een Honda Transalp. Ook de Aprilia Moto 6.5 kon ik wel pruimen. Maar zo’n 1cilinder kreng getekend door Philippe Starck is niet direct iets dat je als instapper koopt.
De afgelopen jaren was het moeilijk om een moto te kopen of te stallen, maar soms zijn er zaken die je leven, en de manier waarop je naar dat leven kijkt, overhoop gooien. Zo’n zaken, momenten, zorgen er voor dat je beslissingen neemt die je uitstelt, zoals bijvoorbeeld het kopen van een moto.
Mijn voorkeur voor de snelle racers zwakte af naar toermachines, en mijn liefde voor toermachines vervaagde en ruimde plaats voor choppers/bobbers/rumblers.
Ik heb na enkele weken uitkijken dus eindelijk iets naar mijn zin gevonden. Een lelijke, ouwe, tamzakken chopper. Een Kawasaki Z440!
Op degene die ik gekocht heb staat er zelfs een sissybar!
Het ligt natuurlijk ook in mijn aard om zo iets te kopen en er dan aan te beginnen prutsen. Hij zal dus niet lang origineel blijven…
Ideetjes genoeg, maar 1 van de eerste dingen die moet veranderd worden zijn de banden. Deze zijn versleten en ook al doe ik soms zotte dingen, veiligheid blijft toch wel redelijk belangrijk.
Banden dus… Vroeger ging ik voor banden gewoon naar de bandenboer en liet er de standaard maat en type op trekken. Nu ben ik iets gevoeliger geworden voor looks en techniek en ben dus al aan het uitkijken naar de juiste band voor wat ik voor ogen heb. De moto zal gewoon voor de fun dienen, rustig cruisen van en naar het café, eventueel eens tot op het werk of een toertje door de velden. Ik heb dus geen zware hoogtechnologische racebanden nodig. Na online wat rond te kijken kwam ik op Tirendo terecht en vond ik de band naar mijn zin. De naam van deze band is Continental Classic en past mooi bij de look die ik graag heb. Continental Classic banden zijn verkrijgbaar tot max 120km/u maar aangezien ik toch niet van plan ben om er snel mee te rijden kan dat geen kwaad 🙂
Eigenlijk kwam ik uit bij de Kawasaki Z440Ltd via wat rondkijken op Google. Blijkbaar zijn er behalve choppers ook bobbers, en bobbers zijn cooler dan choppers. Ik heb het altijd gehad voor DIY-projecten, zowel toen ik aan mijn autokes sleutelde als nadien hier in huis. Zo’n Z440 is een mooie basis om een bobber van te maken, en omdat er nog een 2de frame bij de koop zit kan ik rustig knutselen zonder de basis kapot te moeten maken. Dus…. Continental Classic banden, straight uitlaten met uitlaattape, een dragbar stuur en een oud fietszadel, en dat komt in orde!